خرابی های تردمیل و روش های تعمیر تردمیل
  1. تردمیل یکی از پرطرفدارترین وسایل ورزشی است که می تواند به شما در افزایش سلامت قلبی، کاهش وزن، تقویت عضلات و بهبود روحیه کمک کند. اما این وسیله مانند هر دستگاه دیگری ممکن است در اثر استفاده نادرست، فشار بیش از حد، عدم روغن کاری، نظافت نکردن، سر و صدا، خرابی قطعات و … دچار مشکل شود. برای رفع این مشکلات، باید از تعمیرکاران حرفه ای تردمیل کمک بگیرید؛ گروه تخصصی دهقان اسپرت با بیش از ۱۵ سال سابقه در تعمیر و حفظ و‌نگهداری تردمیل به شما یاری می رساند. در این مطلب، به برخی از رایج ترین خرابی های تردمیل و روش های تعمیر آنها می پردازیم.

خرابی های برقی تردمیل:

اگر تردمیل شما روشن نمی شود یا صفحه نمایش آن کار نمی کند، ممکن است دچار مشکل برقی شده باشد. برای بررسی این مشکل، ابتدا از متصل بودن دستگاه به برق و وجود برق در پریز اطمینان حاصل کنید. سپس آداپتور و ترانس تردمیل را چک کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید. برای این کار می توانید از یک مولتیمتر استفاده کنید و جریان و ولتاژ دستگاه را اندازه گیری کنید. اگر آداپتور یا ترانس خراب باشد، باید آنها را تعویض کنید. در برخی از تردمیل ها، فیوز داخلی وجود دارد که می تواند بر اثر افزایش ولتاژ یا جریان برق سوخته شود. برای بررسی فیوز، باید کاور روی موتور را باز کنید و با مولتیمتر وضعیت آن را چک کنید. اگر فیوز سوخته باشد، باید آن را با فیوزی با همان مشخصات تعویض کنید.

خرابی های نوار نقاله تردمیل:

اگر نوار نقاله تردمیل شما دچار ساییدگی، پارگی، شل شدن یا تغییر مسیر شده باشد، ممکن است دچار مشکل باشد. برای بررسی این مشکل، ابتدا نوار نقاله را تنظیم کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید. برای این کار می توانید از یک آچار آلن استفاده کنید و پیچ های دو طرف نوار نقاله را باز یا بسته کنید. سپس نوار نقاله را روغن کاری کنید و از لغزندگی آن جلوگیری کنید. برای این کار می توانید از روغن سیلیکون (روغن تخصصی تردمیل) استفاده کنید و آن را زیر نوار نقاله ریخته و روی دستگاه بدوید تا روغن به شکل یکنواخت پخش شود. اگر نوار نقاله تردمیل شما دچار تغییر مسیر شده باشد، ممکن است تسمه نیاز به تنظیم و ریگلاژ داشته باشد. اگر نوار نقاله تردمیل شما دچار ساییدگی یا پارگی شده باشد، باید آن را تعویض کنید. کارشناسان دهقان اسپرت برای رفع تمامی این مشکلات در خدمت شما هستند کافیست با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان جهت برطرف کردن مشکل تردمیل شما اقدام کنند.

خرابی های مانیتور تردمیل:

اگر مانیتور تردمیل شما دچار مشکل شده باشد، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای بررسی این مشکل، ابتدا از متصل بودن سیم رابط مانیتور به برد درایور دستگاه اطمینان حاصل کنید. سپس از ورود برق به مانیتور مطمئن شوید. برای این کار می توانید از مولتیمتر استفاده کنید و سیم ورودی به مانیتور را چک کنید. اگر مانیتور تردمیل شما دچار ارور شده باشد، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای بررسی این مشکل، باید کد ارور را پیدا کنید و معنی آن را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *