روغن سیلیکون

روغن مخصوص تسمه تردمیل نوعی روغن معدنی است که از ترکیب مواد غیر نفتی سیلیسیم و اکسیژن در واکنش با آب ساخته می شود.

 حال چرا از روغن سیلیکون باید برای روغن کاری تردمیل استفاده شود؟

زیرا بی رنگ، بی بو، بی مزه، غیر سمی و غیر اشتعال است. دارای تحمل حرارتی ۲۶۰ درجه سانتی گراد تا نقطه جوش و ۳۶۰ درجه مقاومت دارد خاصیت ضد قارچ دارد و فاسد نمی شود. روغن سیلیکون بهترین روغن در حفظ و نگهداری دستگاه treadmill شما است و معمولا کمپانی سازنده تردمیل مقدار ۲۵- ۲۰ میلی لیتر (سی سی) برای هر ۳۰ ساعت استفاده از دستگاه را زمان مناسبی برای روغن کاری تسمه تردمیل می داند و توصیه میکند که صرفا از روغن سیلیکون استفاده شود.

نکته: در صودتی که فضای استفاده از تردمیل گرم باشد نیازمند آن است که کنترل دستگاه زود به زود انجام شود زیرا روغن سیلیکون خاصیت تبخیر  شدن دارد و کم شدن مقدار آن باعث خرابی لایه زیرین تسمه (که حاوی کربن و خاصیت آنتی استاتیک دارد) می شود و در نهایت منجر به تعویض تسمه و هزینه اضافی برای کاربران عزیز می شود.

برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح است آیا از روغن چرخ خیاطی یا روغن موتور خودرو یا حتی روغن خوراکی می توان برای روغن کاری تسمه تردمیل استفاده کرد؟ پاسخ منفی است زیرا این روغن ها از مشتقات نفتی است وباعث خرابی تسمه و آسیب دیدن آن می شود در صورتی که روغن سیلیکون (silicon) از ترکیبات غیر نفتی تهیه می شود ومناسب ترین و تنها روغن برای روغن کاری تردمیل می باشد.

بهترین روغن سیلیکون گرید ۳۵۰ الی ۱۰۰۰ می باشد و باید از متخصصین تعمیر تردمیل یا فروشگاه های معتبر  شود که تقلبی نباشد. دهقان اسپرت: ۰۹۱۲۸۷۰۱۴۸۴ این محصول را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *