تعمیر تسمه تردمیل

تسمه تردمیل یا نوارنقاله تردمیل جزء تسمه های صنعتی است و جنس آن پی وی سی (pvc) می باشد. تسمه تردمیل که شخص روی آن مستقیما قدم گذاشته وشروع به دویدن میکند، ازقطعات مصرفی تردمیل است که بعداز موتور تردمیل مهم ترین قسمت تردمیل است که بعد از مدتی استفاده از تردمیل حدودا  ۵ – ۳ سال باید تعویض شود. بسیاری از کاربران زمانی اقدام به تعویض نوار نقاله تردمیل می کنند که تسمه یا در حال پاره شدن باشد و یا اصطلاحا دو پوست شده باشد. (عدم استفاده  به موقع از روغن سیلیکون) دهقان اسپرت به شما توصیه میکند در فواصل زمانی مشخص استفاده از تردمیل صرفا و فقط از روغن سیلیکون استفاده شود. متاسفانه برخی از کاربران از روغن چرخ خیاطی و دیگر روان کننده های معمول استفاده می کنند که باعث خرابی تسمه تردمیل و تخته زیرین آن می شود که باعث می شود تردمیل به تعویض تسمه و تعمیر قطعات دیگر نیاز پیدا کند. کارشناسان دهقان اسپرت در مراجعه به موقع جهت بازدید و سرویس و تعمیر تردمیل به شما خدمت رسانده و نحوه صحیح روغن کاری واستفاده صحیح از تردمیل را آموزش می دهند.

لازم به ذکر است به دلیل اصطحکاک زیاد سطح زیرین تسمه یا نوار نقاله تردمیل با تخته زیرین گرمای زیادی تولید می شود که برای جلوگیری از آن تخته تردمیل با فرمیکا (HPL) که خاصیت آنتی استاتیک دارد و مانع ایجاد الکتریسیته ساکن می شود، روکش شده و از آسیب رساندن به برد های تردمیل وآمپر کشیدن زیاد و داغ شدن آن جلوگیری می کند. روغن کاری زیر تسمه و روی تخته یکی از مهم ترین کارها برای حفظ ومراقبت تسمه و متعاقبا سایر قطعات تردمیل است. تولید الکتریسیته ساکن حاصل از اصطحکاک که اگر دفع نشود، به برد تردمیل نوسان الکتریکی وارد میکند وآمپر میکشد و ایجاد جرقه میکند و با گذشت زمان باعث سوختن برد تردمیل و موتور می شود. الیاف آنتی استاتیک مشکی رنگ ازجنس کربن در پشت تسمه و در بافت نخی یا کتان آن دیده می شود که مانع از این خسارات می شود.

ضخامت تسمه یا نوار نقاله تردمیل معمولا ۱/۵ تا ۳ میلی متر است که از دو لایه، یکی لایه نخ بافته شده آنتی استاتیک مقاوم به کشش وسایش و یک لایه لاستیکی آجدار (PVC) تشکیل می شود. ضخامت کمتر برای تردمیل های خانگی (DC) ضخامت بیشتر مناسب دستگاه های باشگاهی (AC) وبزرگتر است. همچنین این ضخامت بستگی به قدرت موتور ، قطر رولیک ومیزان تحمل وزن دارد. اندازه گیری دقیق برش و اتصال یا همان آپارات بسیار مهم است. بعضی از مشتریان با این باورند هرچه تسمه تردمیل ضخیم تر باشد بهتر و محکم تر است درصورتی که ضخامت زیاد برای تردمیل DC یا خانگی که تحمل وزن کمتری دارند و موتور آن ها توان کمتری نسبت به تردمیل های AC یا باشگاهی دارند باعث فشار اضافه  و وارد شدن بار بیشتر به تردمیل ودر نتیجه خرابی آن می شود. پس انتخاب صحیح را به کارشناسان دهقان اسپرت بسپارید تا سلامت دستگاه شما تضمین گردد.

این نکته حائز اهمیت است که تسمه تردمیل بعد از ۳ الی ۵ سال مانند لاستیک خودرو فاسد می شود حتی اگر در طول چند سال از آن استفاده نکرده باشید

5 thoughts on “تسمه تردمیل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *