روش صحیح دویدن روی تردمیل
  1. پس از مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه با صفحه کنترل و دکمه های مخصوص استارت و استاپ و انتخاب برنامه و سرعت و شیب آشنا می شوید.

  2. هنگام شروع کار با تردمیل سرعت بین ۳ – ۵ را انتخاب کنید و سرتان را بالا گرفته و دقیقا وسط نوار نقاله تردمیل راه بروید.

  3. هیچ گاه بدون کفش روی تردمیل راه نروید.

  4. اگر از شیب دستگاه استفاده می کنید مطمئن شوید برای سلامت شما مشکلی ایجاد نمی کند.

به طور کلی شرایط خاصی وجود ندارد که مانع استفاده از تردمیل شود. همان طور که همه افراد باید پیاده روی داشته باشند از تردمیل هم می توانند استفاده کنند و فعالیتشان را افزایش دهند.

  1. پیش از اینکه روی تردمیل بروید باید بدنتان را گرم و آماده سازید و دستگاه را در شیب صفر درجه قرار دهید و حتما یک پیاده روی آرام با سرعت پایین داشته باشید.

  2. سرعت تردمیل نیز باید طوری تنظیم شود که به شدت مناسب ضربان قلب را بالا ببر نه بیشتر از آن.

  3. اگر هر روز به انجام یک نوع تمرین بپردازید دچار کسالت می شوید پس برای خود سرگرمی های مختلف ایجاد کنید. به تمرینات خود تنوع بدهید. از موسیقی استفاده کنید یا به تماشای تلویزیون بپردازید. همچنین می توانید از تخیلات خود کمک بگیرید وخود را در موقعیت های متفاوت قرار دهید و یا حتی مسابقه بدهید و رکورد شکنی کنید و…

  4. خستگی ناشی از ورزش و کار با تردمیل باید طی مدت ۸ الی ۱۲ ساعت برطرف شود در غیر این صورت نشانه نامناسب بودن شدت ورزش بوده ودر طول زمان باعث بروز آسیب می شود.

۱۰. در پایان استفاده از تردمیل نیز باید پیاده روی آرام داشته باشید سپس دستگاه را به طور کامل قطع کنید.

One thought on “روش صحیح دویدن روی تردمیل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *